Slimme aanpak haveninfrastructuur

Met een totale overslag van 436,8 miljoen ton goederen is de haven van Rotterdam ook in 2020 de grootste zeehaven van Europa. De haven dankt deze positie onder andere aan de goede bereikbaarheid via zee, klanten van wereldklasse, voldoende ontwikkelruimte, de natuurlijke achterlandverbindingen en toenemende aandacht voor sociale infrastructuur. Met een maximale waterdiepte van 24 meter is het als enige van de vier grootste havens in de Hamburg-Le Havre range onbeperkt toegankelijk voor de meest diepstekende schepen. In de haven komen zeevaart, binnenvaart, spoor, weg en pijpleiding samen. In 2020 ontvingen we 28.170 zeeschepen en 92.552 binnenvaartschepen.

Havenbedrijf Rotterdam profiel van de haven Havenbedrijf Rotterdam KPI kwaliteit haveninfrastructuur. Directiebeoordeling

Onze kwaliteit haveninfrastructuur meten we aan de hand van 5 sub-KPI's:

1. ISO-certificering;

2. % Wateroppervlakte op Nautisch Gegarandeerde Diepgang (NGD);

3. Doorstroom wegverkeer op 7 wegtrajecten;

4. Beschikbaarheid van de walradar systemen;

5. Beschikbaarheid Portbase.

Deze vijf elementen geven een beeld van onze haveninfrastructuur. De kwaliteit drukken we uit in een cijfer. Lees hier meer over deze KPI.